Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Ihopsläppning med kompisarna

Av rigoletto - 11 februari 2012 14:50

När jag hade bestämt mig för att köpa Rigoletto letade jag efter en lösdrift i närheten av Göteborg. Snart hittade jag Tjuvkil mellangård, som har lösdrift med Active stable. Det innebär b la stora dränerade ytor, höstationer på betongplatta med tak, jättestor ligghall som är halmad, isfria vattenstationer plus att om man vill kan man ha chip på sin häst för kraftfoder. Efter att ha varit på besök var det inga tvivel på att det var här vi skulle ha vår häst.


Efter en natt i box var det dags för ihopsläpp...


Att det var en självständig föunge blev än mer tydligt då han inte föltuggade en enda gång under ihopsläppet

 


I lösdriften finns det en sandlåda där hästarna gillar att rulla sig :)

 


Isfri vattenstation

 


Höstation med tak, på betongplatta så det inte blir lerigt

 


Det finns även stora ytor utanför den dränerade delen där de kan beta och springa omkring

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rigoletto - 3 juni 2017 08:56

För ett tag sen var vi på Stall Phem och löshoppade. Jag hopptränade för Tord i ett par år när jag hade min gamla häst, och det är den bästa hopptränaren jag haft. Nu vågar jag knappt hoppa, men löshoppning passar ju fint. Så när jag såg att de ha...

Av rigoletto - 3 juni 2017 08:38

Tiden  rullar på snabbt, nu har Rigoletto hunnit bli 7 år. Men han har ju alltid varit som en liten farbror så det känns väl egentligen bara som att han  nu mer börjar komma i sin  rätta ålder :) Eftersom jag blivit rätt harig med åren passar det m...

Av rigoletto - 15 mars 2017 11:05

Äntligen är BE-kortet klart. Transport hade jag ju redan, men kunde inte dra med vår skåpbil. Det var ett himla meck att leta bilar jag kunde låna eller be någon vänlig själ att köra mig. Men nu är det bara att åka, sååååå skönt. Äntligen börjar vå...

Av rigoletto - 19 februari 2017 23:11

I år är tanken att vi ska debutera MSV:C1. Men eftersom det är det som varit mitt slutmål, och han bara är sju år i år så har jag ingen brådska. Vi har våra svagheter, bla så orkar vi inte lägningarna hela vägen. Så vi kommer bygga styrka, både han...

Av rigoletto - 19 februari 2017 22:29

Året började inte så bra då Letto fick en hovböld i november 2015, vi åkte in på klinik och de skar upp den samt gipsade. Eftersom vi ändå var inne ett antal gånger under denna perioden passade vi också på att göra en ordentlig koll på hans mage, då ...

Skapa flashcards